Translate

wtorek, 30 lipca 2013

Spagetti z sosem serowym

Jak to pod koniec miesiąca w lodówce jest niewiele jedzenia. Na całe szczęście znalazł się serek topiony i kilka plasterków innych serów. Makaron zawsze jest w domu, więc w tempie ekspresowym powstał pyszny obiad :)



Składniki:
ok. 1 szklanka wody
1 opakowanie serka topionego (100g)
kilka plasterków ulubionych żółtych serów (może też być pleśniowy)
1 czubata łyżka kwaśnej śmietany
2 ząbki czosnku
ulubione zioła, pieprz
makaron

Przygotowanie:
Gotujemy makaron (dowolny).
Do garnuszka wlewamy wodę, gdy się zagotuje dodajemy cały serek topiony i czekamy aż się rozpuści ciągle mieszając. Następnie dodajemy ulubione sery - u mnie rolada ustrzycka (dość sporo) i ser salami (plasterek, bo więcej nie było). Gotujemy na średnim ogniu ciągle mieszając aż sery się rozpuszczą. Przyprawiamy startym czosnkiem, pieprzem i ulubionymi ziołami. Do miseczki wlewamy odrobinę sosu, dodajemy do niego łyżkę kwaśnej śmietany i szybko mieszamy. Garnek ściągami z ognia, wlewamy śmietanę ciągle mieszając. Gotujemy sos aż zgęstnieje.
Ugotowany makaron odcedzamy i wrzucamy do garnka z sosem, dokładnie mieszamy i podajemy gorące.

Mięsożercy mogą zacząć od podsmażenia na odrobinie oleju piersi z kurczaka pokrojonej w kostkę, podlać ją wodą i dalej postępować jak wyżej ;)

Tego sosu można też używać do zapiekanek - zamiast beszamelu.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Hello :) Nie wiem, czy pamiętasz taką Gosię ze szczurowej grupy... :> Wstąpiłam w szeregi kulinarne! Zachęcam do dodania mnie do linków, ja Ciebie już mam ;)
    http://have-a-nice-day.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda! :) Kochana wrzuc cos, wrzesien juz. ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem,wiem, ostatnio zaczęłam pracować i opuściła mnie moc do gotowania. Szykuję jakąś petardę kulinarną w najbliższych dniach :D

    OdpowiedzUsuń