Translate

sobota, 21 września 2013

Szarlotka

Pierwszy raz w życiu upiekłam szarlotkę i wyszła, więc dzielę się z Wami przepisem.
Ciacho robi się szybko i bardzo łatwo :)



Składniki:
  • Ciasto:
1/4 szklanki cukru
1/4 kostki masła
2 szklanki mąki
2 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kwaśnej śmietany
  • Nadzienie:
2 duże jabłka (u mnie antonówki)
2 białka
1 opakowanie cukru z wanilią
1 łyżka cynamonu
3 łyżki cukru

Przygotowanie:
Miękkie masło miksujemy z cukrem na gładką masę, dodajemy żółtka i śmietanę. Do mąki dodajemy proszek do pieczenia i dosypujemy ją stopniowo do masy ciągle miksując. Odrobinę mąki zostawiamy do końcowego wyrobienia ciasta. Gdy ciasto będzie zwarte wykładamy je na blat posypany mąką i wyrabiamy aż będzie gładkie.
Jabłka ścieramy na tarce, mieszamy z cukrem i wkładamy na na plastikowe sito aby odciekł nadmiar soku.
Białka ubijamy na sztywną pianę.
Odciśnięte z nadmiaru soku jabłka mieszamy z cynamonem i cukrem waniliowym, dodajemy do nich powoli pianę z białek delikatnie mieszając.
Foremkę do tarty smarujemy masłem, układamy na niej rozwałkowane ciasto i dociskamy do foremki.
Nadmiar ciasta można zostawić, żeby ułożyć z niego na wierzchu kratkę (ja miałam za mało ciasta więc pokruszyłam to co mi zostało i posypałam tym wierzch ciasta). Na ciasto wykładamy jabłka, układamy na nich kratkę lub porwane ciasto i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 40 minut.


Smacznego!

1 komentarz: