Translate

poniedziałek, 22 lipca 2013

Sałatka duńska

W takie upały jak dziś nie mam ochoty na ciepłe obiadki i wolę wcinać pyszną sałątkę.
Przepis jest banalnie prosty. Sałatka najlepiej smakuje przygotowana chwilę przed podaniem, ale po kilku godzinach w lodówce też jest smaczna.



Składniki:
1 mała główka sałaty lodowej
1 duży ogórek zielony (ja miałam kilka takich do kiszenia)
1 duża cebula
200g żółtego sera (w całości)
3 parówki sojowe (oczywiście można użyć mięsnych)
2 łyżki majonezu
1-2 jajka do dekoracji
sól, pieprz


Przygotowanie:
Parówki, ser i ogórka kroimy w słupki, cebulę w pióra. Sałatę przekrawamy na 4 części i kroimy. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, dodajemy 2 łyżki majonezu (wszystko ma się tylko lekko pokryć majonezem), doprawiamy pieprzem i odrobiną soli do smaku.
Przed podaniem sałatkę dekorujemy pokrojonym na ćwiartki jajkiem i gotowe.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Przepis super i mega szybki :)
    Właśnie poddałaś mi pomysł na super kolację, mój mężczyzna wcina aż mu się uszy trzęsą :)

    Moją odrobinę zmodyfikowałam, skład: sałata lodowa, ser żółty, szynka drobiowa, jajka, ogórki małosolne domowe, majonez + sól i pieprz :) pyszna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Muszę spróbować z ogórkami małosolnymi :)

      Usuń